Pogoda: +6° C, lekkie opady
Klasa VI- Slytherin
Zaklecia Zwykle
• Alohomora
Działanie: Otwiera różne zamki na przykład w drzwiach czy kufrach
• Abdico Visus
Działanie: Czyni niewidzialnym
• Aperacjum
Działanie: Pokazuje niewidzialny tusz.
• Aquamenti
Działanie: Wypuszcza spory strumień wody z różdżki.
• Avis
Działanie: Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków przypominających kanarki.
• Accio
Działanie: Sprawia, że pomyślany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej owe zaklęcie.
• Bullae
Działanie: Tworzy bańkę, która zatrzymuje ciepło wewnątrz.
• Bąblogłowy
Działanie: Tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
• Calefactio
Działanie: Grzeje wodę; im dłużej stosowane, tym ciecz staje się cieplejsza
• Costurar
Działanie: Sprawia, że igła sama przeszywa materiał
• Cantata Somono
Działanie: Zaklęcie bezróżdżkowe, wymówione osobie do ucha, powoduje sen bez żadnych snów
• Cantabunt Mihi
Działanie: Powoduje granie instrumentu muzycznego.
• Chłoszczyść
Działanie: Czyści oraz sprząta.
• Carpe Retractum
Działanie: Zaklęcie służące do przyciągania różnych przedmiotów leżących daleko oraz służące jako lina do przemieszczania się na przykład między brzegami rzeki.
• Cave Inimicum
Działanie: Wyczarowuje barierę, która alarmuje gdy w okolicy pojawia się obca osoba.
• Zaklęcie Czterech Stron Świata
Działanie: Różdżka obraca się w kierunku północy.
• Diffindo
Działanie: Służy do rozcinania roślin czy skóry.
• Dissendium
Działanie: Otwiera przejście do Hogsmeade ukryte za posągiem Jednookiej Wiedźmy.
• Depulso
Działanie: Służy do przesuwania sprzętów, jak również do przełączania oddalonych od czarującego przycisków i dźwigni.
y
• Engorgio
Działanie: Powiększa małe obiekty.
• Erecto
Działanie: Stawia np. namioty
• Evanesco
Działanie: Powoduje znikanie małych przedmiotów.
• Episkey
Działanie: Leczy uszkodzenia ciała.
• Essentia Mirabile
Działanie: Pwoduje przyjemny zapach. Różni się w zależności od osoby je rzucającej, jednak zazwyczaj jest to woń kwiatowa. Dość proste do nauczenia, ale wymaga wyobraźni.
• Fidelius Charm
Działanie: Bardzo złożone; przeciwzaklęcie Insania amentia; powolne działanie
• Firersneak
Działanie: Zaklęcie tworzy potężnego węża z ognia
• Firehutchcath
Działanie: Tworzy magiczna klatkę, całą w płomieniach. Zwykle służy do łapania magicznych stworzeń, które nie podejdą do krat, bojąc się ognia.
• Finite
Działanie: Kończy działanie niektórych czarów.
• Ferula
Działanie: Opatruje uszkodzenia ciała.
• Zaklęcie Fideliusa
Działanie: Wyjątkowo skomplikowane zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do ukrycia tajemnicy w duszy egzystującego człowieka. Informacja zostaje schowana w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić.
• Flagrante
Działanie: Zaklina przedmiot w taki sposób, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wyjątkowo wysokich temperatur.
• Fringere
Działanie: Tworzy na jakiś czas powłokę chłodzącą i łagodzącą ból; przydatne przy poparzeniach.
• Furnunculus
Działanie: Powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
• Geminio
Działanie: Powiela małe obiekty.
• Glacius
Działanie: Zamraża.
• Homenum Revelio
Działanie: Ujawnia ludzką obecność na danym obszarze.
• Incarcerous
Działanie: Powoduje pojawienie się pęt od razu krępujących ofiarę.
• Impetum
Działanie: Wywołuje agresję w danej istocie.
• Incendio
Działanie: Podpala.
• Imperius
Działanie: Zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną żywą istotą.
• Immobilus
Działanie: Unieruchamia ofiarę spowalniając ją przy okazji.
• Impervius
Działanie: Nadaje celowi właściwości odrzucające, tak że nie można jej dotknąć.
• Jęzlep
Działanie: Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia wypowiadanie się.
• Levatur Dolor
Działanie: Uśmierza niewielki ból np. głowy
• Locomotor
Działanie: Służy do przemieszczenia różnych obiektów
• Lucidum Somono
Działanie: Powoduje sen, który śniąca osoba może kontrolować
• Lumos
Działanie: Powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki
• Morsmordre
Działanie: Wyczarowuje na niebie Mroczny Znak czyli zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż.
• Muffliato
Działanie: Sprawia, że osoba która została zaczarowana słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy czarującego.
• Nigtycryt
Działanie: Przywołuje ogromne rzeczy z dużych odległości.
• Nox
Działanie: Gasi światło na końcu różdżki wywołane zaklęciem Lumos.
• Orchideus
Działanie: Powoduje, że z końca różdżki wystrzela ozdobny bukiet świeżych kwiatów.
• Obliviate
Działanie: Usuwa wspomnienia i modyfikuje pamięć.
• Perriculum
Działanie: Powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który działa podobnie do racy.
• Portus
Działanie: Zamienia przedmiot w świstoklik.
• Piertotum Locomotor
Działanie: Ożywia rzeźby i inne martwe przedmioty.
• Priori Incantatem
Działanie: Wywołuje retrospekcję czarów konkretniej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
• Protego Totalum
Działanie: Sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia przez niepożądanych.
• Quartario
Działanie: Sprawia, że dana rzecz waży tylko jedną czwartą swojej rzeczywistej wagi
• Reparo
Działanie: Naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty.
• Repello Mugoletum
Działanie: Sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
• Rigentibus
Działanie: Zmienia temperaturę ognia, sprawiając że płomienie nie są w stanie w żaden sposób uszkodzić naskórka, jedynie mile go łaskoczą.
• Wingardium Leviosa
Działanie: Unosi wskazany przedmiot.
• Silencio
Działanie: Wycisza abosloutnie.
• Salvio Hexia
Działanie: Ochrania miejsce, w którym czarujący przebywa.
• Subjugatio
Działanie: Pozwala ujarzmić płomyk, lub przy większej umiejętności opanowania zaklęcia, ogień w kominku. Dzięki niemu, ognik może przybrać dowolną formę, przez czarodzieja wymyśloną: Zwierze, twarz człowieka itp.
• Upiorogacek
Działanie: Zaklęcie stosowane zazwyczaj dla żartów, wywołuje obrazy potwornych potworów i zjaw rodem z koszmarów sennych.
• Volate Asenderay
Działanie: Wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez jakiś większych szkód.
Zaklecia Ofensywne
• Arania Exumei
Działanie: Zadaje ból pajęczakom.
• Avada Kedavra
Działanie: Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można każdą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia. Czarowi towarzyszy zielony błysk i świst. Użycie go przeciw istocie ludzkiej karane jest dożywotnim pobytem w Azkabanie.
• Bombarda
Działanie: Całkowicie niszczy wszystkie rzeczy pod wpływem wybuchu
• Bombarda Maxima
Działanie: Potrafi zniszczyć duże powierzchnie.
• Cistam Dolorum
Działanie: Powoduje ból klatki piersiowej, a po chwili niemożność oddychania
• Confringo
Działanie: Powoduje eksplozję danego przedmiotu.
• Conjunctivitis
Działanie: Oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na istoty ludzkie.
• Confundus
Działanie: Zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje zaczarowane osoby.
• Cruciatus
Działanie: Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Sprawia ofierze ogromny ból
• Drętwota
Działanie: Oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a w skrajnych przypadkach nawet utratę przytomności.
• Deprimo
Działanie: Robi duże dziury w drewnie.
• Duro
Działanie: Przemienia w kamień dowolny obiekt lub osobe.
• Diminuendo
Działanie: Zmniejsza i unieszkodliwia potencjalną ofiarę.
• Everte Statum
Działanie: Wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wcześniej wymierzone.
• Expulso
Działanie: Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym, więc gdy trafi w środek grupy osób, wszystkie zostają odrzucone na boki.
• Fraxinus avis
Działanie: Z końca różdżki wylatuje płomień w postaci Feniksa. Każde trzepnięcie ptasich skrzydeł, wznosi ognisty podmuch, a obiekt w który został wymierzony, natychmiast zajmuje ogień i błyskawicznie spopiela. ( Dotyczy to jedynie obiektów drewnianych lub różnego rodzaju tkanin.)
• Fraxinus ignis
Działanie: Ognisty bicz staje się przedłużeniem różdżki, w momencie uderzenia o podłogę (nie istotne jest, z jakiej materii) pozostawia ścieżka ognia, odgradzająca przeciwnikowi drogę ucieczki. Tak jak w przypadku prawdziwego bata, natrafiając na jakikolwiek przedmiot, może go przewrócić lub częściowo uszkodzić.
• Flippendo
Działanie: Popycha lub przesuwa małe przedmioty.
• Formidul Somium
Działanie: Wywołuje śpiączkę, podczas której widzi się swoje największe koszmary. Bardzo trudne do złamania.
• Insania amentia
Działanie: Powoduje szaleństwo.
• Horrednum Tantibus Somnium
Działanie: Wywołuje najgorszy koszmar.
• Lacarnum Inflamarae
Działanie: Powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje niewielki płomień.
• Levicorpus
Działanie: Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u jednej z nóg trzymając go głową w dół ku uciesze czarującego.
• Mortaddin
Działanie: Zbija nawet wiele stworzeń na raz.
• Oppungo
Działanie: Wyczarowuje małe ptaszki i zmusza je do ataku na wrogą czarującemu osobę.
• Obscuro
Działanie: Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, której nie jest w stanie zdjąć sam.
• Petrificus Totalus
Działanie: Powoduje porażenie ciała przeciwnika.
• Pila Vinculius
Działanie: Wystrzeliwuje w kierunku celu zwiniętą kulę łańcuchów.
• Relashio
Działanie: Sprawia, że z różdżki wytryskuje strumień ognia (w wodzie jest to strumień wrzątku) można go użyć do poparzenia osoby bądź spalenia czegoś
• Serpensortia
Działanie: Wyczarowuje węża, który po chwili atakuje przeciwnika.
• Somnium
Działanie: Powoduje natychmiastowy, mocny sen, z którego trudno wybudzić
• Somnium Libidins
Działanie: Wywołuje sen zaspokajający fantazje erotyczne.
• Somnium Libidins
Działanie: Wywołuje przyjemny sen na konkretnej osobie.
i
• Somnolento Obducto
Działanie: Wyczarowuje mgiełkę, która stopniowo usypia.
• Somnolento Obducto
Działanie: Powoduje pojawienie się na małym obszarze ruchomych piasków.
• Sectumsempra
Działanie: Powoduje rozległe i głębokie rany na ciele.
• Szatańska Pożoga
Działanie: Rozpala ogromny, wręcz niemożliwy do powstrzymania ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze.
• Tarantallegra
Działanie: Zmusza przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg.
• Visco Nocturna
Działanie: Paraliżuje cel poprzez strach, obezwładniając go
• Zeiutmy
Działanie: Przeklina.
Zaklecia Defensywne
• Ascendio
Działanie: Ze sporą siłą pociąga różdżkę przeciwnika, we wskazanym przez rzucającego czarodzieja kierunku.
• Bloodblons
Działanie: Chroni poprzez więzy krwi.
• Expekto Patronum
Działanie: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa czyli mgiełkowej tarczy, która jest rodzajem pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja. Używany do obrony przed dementorami Wyczarowany patronus może także służyć jako „listonosz", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
• Ignis flamine
Działanie: Wywołuje podmuch o wysokiej temperaturze, zmuszającego przeciwnika do ochrony twarzy, odwrócenia głowy. W zależności od dystansu, w jakim się znajduje przeciwnik ( do 3,5 metra) może wywoływać zaczerwienienie skóry, będące wynikiem lekkiego oparzenia, oraz łzawienie oczu.
• Liberacorpus
Działanie: Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus.
• Membra Solveret
Działanie: Zaklęcie bezróżdżkowe, powoduje wyswobodzenie z więzów magicznych czy też fizycznych (liny, kajdany, łańcuchy).
• Protego
Działanie: Wytwarza krótko działającą magiczną barierę, która chroni rzucającego czar przed zaklęciami i przed atakami przedmiotami.
• Protego Horriblis
Działanie: Sprawia, że pomyślany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej owe zaklęcie.
Transmutacja
• Audit Ignis
Działanie: Ze sporą siłą pociąga różdżkę przeciwnika, we wskazanym przez rzucającego czarodzieja kierunku.
• Densaugeo
Działanie: Jest w stanie wydłużyć przednie zęby.
• Draconifors
Działanie: Przekształca przedmioty wykonane z kamienia lub minerału w małe, żywe latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.
• Glisseo
Działanie: Wygładza nawet duże bardzo pokrzywione powierzchnie.
• Reducio
Działanie: Redukuje rozmiary przedmiotów.
• Serpens Drako
Działanie: Czarodziej jest w stanie wyczarować iluzje smoka o wyjątkowo realistycznym wyglądzie. Jednak nie jest w stanie nim latać, wydmuchiwany ogień nie jest w stanie niczego spalić, iluzja może jedynie przestraszyć bądź też zmieść coś z pomocą poruszanego powietrza
• Quietus
Działanie: Wytwarza krótko działającą magiczną barierę, która chroni rzucającego czar przed zaklęciami i przed atakami przedmiotami.
Offline